Koszty ogrzewania domu gazem w sezonie 2018/19

Ten wpis jest także dostępny na nowym blogu technicznym.

5 Responses to Koszty ogrzewania domu gazem w sezonie 2018/19

  1. AndrzejB says:

    Zastanawia mnie z jakiego powodu ogrzewanie gazem wychodzi jednak taniej. Większość opisywanych doświadczeń wskazuje, że ogrzewanie węglem powinno być tańsze.

    • techniczny says:

      Pytanie ile tak naprawdę osób ma porównanie 1:1 i dokładne informacje o zużyciu węgla. Wiem też, że ludzie czasem porównują stare kotły gazowe o niskiej sprawności z węglem i wtedy węgiel na pewno będzie tańszy.

      • Andrzej says:

        Ja zapisuję sobie ile używam i dwie zimy wcześniej, gdy korzystałem wyłącznie z ekogroszku to spaliłem 4,5 tony. Dom mam nieocieplony, ale z grubą ścianą suporex, pustka powietrzna i pustak keramzytowy. Przed tą zimą chcę docieplić sam poddasze(wełna 10 + 10 cm i styropian 10 cm), a w przyszłym roku pewnie elewacja – 12 cm styropianu grafitowego(starsze budownictwo i nie chcę robić przesadnych tuneli w oknach). Sprawdzę sobie wtedy jak spadnie mi zużycie węgla. Pewnie ostatecznie też przejdę na piec gazowy, gdyż ma być prowadzona linia koło mnie. Może być nawet minimalnie drożej niż węglem, ale komfort będzie bez porównania większy.

    • Radek says:

      Rzeczywista sprawność kotłów czyli ile ciepła z paliwa faktycznie przekazują na instalacje

      gazowy kondensacyjny : 107% podłogówka, 97% grzejniki do 55stopni
      ekogroszek 50-70% (w zależności od wyczyszczenia kotła, wysuszenia opału, ustawień dmuchawy)
      śmieciuchy, zasypowce i inne antyki 30-40% ale mozna bez problemu zejść niżej przymykając dolot powietrza

      Mnie również zdziwiła sytuacja kiedy po przesiadce na gazowy kondensacyjny z odpowiedniej wielkości grzejnikami ogrzewam taniej i bardziej komfortowo niż wcześniej węglem, a januszy z pólprawdami sprzed 20lat też miałem mnóstwo wokół 😉

  2. pedro09 says:

    A można by było podać jaka kubatura była ogrzewana oraz jaka temperatura było oczekiwana? Też robię analizę i mógłbym próbować coś porównać 🙂

Dodaj komentarz